یکسری استانداردها در وب وجود دارد که مانع فیزیکی برای عدم استفاده از آنها وجود ندارد. برای مثال شما می توانید از H1 به دفعات نامحدودی در صفحات وب سایت خود استفاده نمایید اما قطعا اینکار اصولی نیست. تگ H1 برای گوگل اهمیت بالایی دارد. در واقع با H1 به گوگل می گوییم موضوع محتوای ما چیست. می بایست مقدار H1 (تیتر شاخص محتوا) را به نحوی انتخاب نماییم که خصوصیات زیر را با خود داشته باشد:
- موضوع محتوا را بخوبی به مخاطب برساند.
- نه خیلی کوتاه باشد و نه خیلی بلند.
- از کلمات کلیدی در آن بصورت هوشمندانه ای استفاده شود.
- مخاطب را به مطالعه محتوا ترغیب نماید.
impact of the H1 tag on the site's SEO
بررسی تعداد تگ H1 مورد استفاده در صفحه سایت
چند راه وجود که دو مورد از آنها را مطرح می کنیم. مورد اول بررسی موردی تیترها می باشد که با راست کلیک کردن و کلیک بر روی گزینه Inspect Element مشخص می شود.
روش آسانتر که خطای انسانی نیز ندارد استفاده از افزونه MozBar برای مرورگر Chrome است. برای اینکار کافیست با مروگر گوگل کروم به این لینک رفته و بر روی لینک Download MozBar Free کلیک کرده و آن را نصب نمایید.پس از نصب به آدرس صفحه مورد نظر رفته و طبق تصویر زیر اقدام نمایید:
همانطور که مشاهده می کنید عبارت سئو به عنوان تیتر شاخص این صفحه در نظر گرفته شده است.
برای مثال در زیر به یکی از سایت های بزرگی که چنین اشکالی در استفاده از تگ h1 در سایت خود دارد اشاره می کنیم:


عالی بود