سئو و بهینه سازی وبسابت seo

سئو و بهینه سازی وب سایت بصورت حرفه ای - آموزش سئو سایت seo

سئو و بهینه سازی وبسابت seo

سئو و بهینه سازی وب سایت بصورت حرفه ای - آموزش سئو سایت seo

سئو و بهینه سازی وبسابت seo

سئو و بهینه سازی وب سایت و آموزش سئو - مقالات سئو - سئو ترفند سئو

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

در ادامه این مقاله میپردازیم به موضوع اینکه بک لینک بخریم یا نخریم و همچنین تاثیر بک لینک روی سئو سایت را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد. پیشنهاد می کنم تا انتهای این مقاله با محمدرضا فکری متخصص سئو و بهینه سازی وبسایت های اینترنتی همراه باشید.

خرید بک لینک

لینک هایی که از یک سایت دیگر به سایت ما داده می شود را به اصلاح بک لینک یا لینک سازی خارجی می گویند. حال برخی از سایت ها در برابر دریافت هزینه های خاصی حاضر می شوند لینک سایت شما را داخل سایت خودشان قرار دهند، که به این عمل خرید بک لینک گفته می شود.

گرفتن لینک از دیگر سایت ها و افزایش لینک های مفید به سایت خود یکی از تاثیرگذارترین روش های افزایش رتبه و جایگاه سایت در موتورهای جستجو می باشد.

 یکی از الگوریتم های اصلی گوگل بک لینک می باشد اما باید توجه داشته باشید که نباید هر بک لینکی را برای سایت خود ایجاد کنید. تصور کنید یک مقاله مفید در سایت شما وجود دارد. کسی بدون اینکه شما اطلاع داشته باشید مقاله شما را کپی کرده و در انتهای آن به سایت شما به عنوان منبع لینک می دهد. در این صورت شما یک بک لینک کاملا طبیعی دریافت کنید. اما اگر سایت لینک دهنده اسپم یا مشکلات خاصی از نظر گوگل داشته باشد به سایت شما آسیب خواهد زد. به همین دلیل هر بک لینکی برای سایت مفید نیست.

Buy Backlinks and SEO Effects

 

Buy Backlinks and SEO Effects - خرید بک لینک و تاثیر سئو 

 

 

بک لینک طبیعی چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

زمانی که شما به صورت کاملا طبیعی از سایت دیگری به سایت خود لینک دریافت می کنید، به این مورد لینک سازی به اصطلاح بک لینک طبیعی می گویند. دقیقا مثال بالا که ممکن است کسی به مقاله شما که مفید بوده به عنوان منبع لینک دهد. یا کسی داخل یک انجمن برای پرسش یا ارسال لینک مقالات برای دوستان خود سبب ایجاد بک لینک برای سایت شما شود. در این روش ها شما دخالتی در تولید آن لینک ها داشته اید، بنابراین کاملا طبیعی هستند.

تصور کنید سایت شما بسیار بزرگ است. یا اگر هم زیاد بزرگ نیست حداقل دارای مقالات فوق العاده کامل و مفیدی می باشد. حال اگر وبسایت های خبری بزرگ به عنوان یک مرجع یا منبع خودشان به شما لینک دهند چه تاثیر خوبی روی سئو سایت شما خواهد داشت. این نوع لینک ها بسیار مفید هستند و هیچ مشکلی برای سایت ایجاد نمی کنند. البته اگر سایت مورد نظر اسپم نباشد.

گوگل قادر است تا جایی که می تواند لینک های طبیعی را تشخیص دهد. بنابراین با مشاهده لینک های شما در سایت های مختلف که به صورت بک لینک طبیعی گرفته شده اند، به سایت شما ارزش بیشتری قائل خواهد شد.

بک لینک دائمی چیست و تاثیر آن روی سئو؟

برخی وبسایت هایی که در کار خرید بک لینک فعالیت می کنند، شعارهایی مثل بک لینک دائمی داخل سایت خود قرار می دهند. خرید بک لینک برای بازه زمانی خاصی می باشد. مثلا خرید ۵۰ لینک به مدت ۱ ماه، ۲ ماه ، ۳ ماه و … وقتی مدت زمان خرید بک لینک شما کوتاه باشد، یکی از روش هایی که گوگل متوجه موضوع خرید لینک خارجی می شود.

از این رو بعضی سایت ها یک سری بک لینک ها را به صورت دائمی می فروشند. این بک لینک ها بیشتر از طریق انجمن ها، بخش ارسال نظرات سایت ها، صفحه پروفایل کاربری در سایت های مختلف و … که خود شما هم می توانید این کارها را انجام دهید.

وقتی لینک ها دائمی باشند و هرگز پاک نشوند در صورت مناسب بودن تاثیر خوبی روی سئو سایت خواهند داشت، اما تعداد زیاد آنها مضر است و نباید زیاده روی کنید. مثلا اگر ۵۰ لینک دائمی بخرید کمی داستان مشکوک است. سایت خود را در نظر بگیرد چه رتبه ای دارید؟ فکر میکنید سایت شما در طول یک ماه در صورت دریافت لینک طبیعی چه تعداد لینک بتواند جذب کند؟ فهمیدن این مسائل برای گوگل مثل آب خوردن است. پس وقتی میبیند شما تعداد زیادی لینک حتی در صورت طبعی بودن دریافت کرده اید باز هم جریمه خواهید شد.

برای اینکه به صورت آفلاین بتوانید از مقالات سئو بهره مند شوید می توانید از طریق بخش کتاب سئو انواع کتاب های مربوط به سئو و بهینه سازی کردن سایت را به صورت رایگان دانلود کنید.

بک لینک ارزان چیست و دلیل نام گذاری آن چیست؟

حتما داخل نتایج گوگل یا سایت های زیادی جمله خرید بک لینک ارزان را دیده باشید. برخی فکر می کنند این نوع لینک ها متفاوت هستند. در حالی که همه سایت های فروش بک لینک یکی بوده و همه آنها تعدادی سایت دارند که با قرار دادن لینک مشتریان خود داخل آنها به صورت ماهانه هزینه دریافت می کنند.

به همین دلیل است که بعضی از این سایت ها برای جذب مشتری بیشتر هزینه خرید را کاهش می دهند که افراد زیادی را به سمت خود جذب کنند. اما واقعا دردسر و مشکل ساز هستند.

وبسایت های بسیاری در زمینه خرید و فروش بک لینک فعالیت می کنند. تعداد این سایت ها کم نیست. ممکن است لینک بعضی از این سایت ها واقعا خوب باشد اما در اصل اکثر آنها آنقدرها هم خوب نیستند. این دسته از افراد به مدیران سایت ها پیشنهاد می کنند که لینک های ما طبیعی بوده و تاثیر مثبت روی سئو سایت خواهد گذاشت. علاوه بر فروشندگان بک لینک دسته دیگرای از افراد وجود دارند که به اصطلاح سئوکارهای تازه کار هستند. این دسته هم به دلیل عدم تسلط کامل به مبحث سئو و بهینه سازی در انتخاب و خرید بک لینک دچار مشکل شده و اشتباه می کنند.

دسته دیگری از افراد هم وجود دارند که از آپدیت ها و الگوریتم های گوگل مطلع نیستند. در گذشته خرید بک لینک با وجود اسپم بودن تاثیر مثبت روی سایت داشت اما امروزه داستان کاملا فرق می کند. گوگل بسیار هوشمند شده و قادر است لینک های با کیفیت را تشخیص دهد.

Buy Backlinks and SEO Effects 3 - خرید بک لینک و تاثیر سئو

چه افرادی با خرید بک لینک مشکلی دارند؟

اکثر سئوکاران ماهر و کار کشته با موضوع خرید بک لینک به طور ۱۰۰ درصد مخالف هستند. این افراد با الگوریتم ها و آپدیت های جدید اطلاعات خود را بروز می کنند. آنها به خوبی می دانند که چه اکثر بک لینک ها به سایت آسیب میزند و ممکن است سایت از جانب گوگل پنالتی و جریمه شود.

دسته دیگری که می گویند بک لینک نخرید، کسانی هستند که آشنایی زیادی با این موضع نداند. یعنی خودشون دقیقا نمیدونم تاثیر بک لینک روی سئو سایت چیه؟ به همین دلیل هیچ پیشنهادی برای خرید بک لینک ندارند.

به هر حال بک لینک بخریم یا نخریم؟

در اصل لینک های خارجی یا به اصطلاح لینک بیلدینگ خارجی روی سئو تاثیر خوبی دارد. حتی گرفتن بک لینک جزو فاکتورهای اصلی سئو وبسایت محسوب می شود. اما همانطور که بالاتر هم گفتم همه لینک های خارجی خوب نیستند. بخصوص خرید بک لینک انبوه که به طور ۱۰۰ درصد وبسایت را جریمه می کند. اکثر سایت هایی که مشغول فروش بک لینک هستند سایت های زیادی را در اختیار دارند. حال مثلا با قیمت ۵۰۰ هزار تومان لینک سایت شما را داخل ۱۰۰ سایت مختلف قرار می دهند. شما دریافت این تعداد بک لینک بلافاصله پنالتی خواهید شد، اصلا شک نکنید.

فهمیدن خرید بک لینک انبوه این روزها برای گوگل کاری فوق العاده کوچک و جزئی می باشد. به همین دلیل سریعا متوجه می شود که شما برای بهبود جایگاه سایت در گوگل از روش سئو کلاه سیاه استفاده کرده اید. بنابراین سایت را جریمه کرده و از نتایج حذف می کند.

در میان لینک هایی که این سایت ها می فروشند برخی لینک ها هم می توانند خوب باشند، اما تعداد آنها فوق العاده کم است. من یعنی هادی قربانی به شخصه خرید بک لینک رو اصلا به هیچ وجه ممکن پیشنهاد نمی کنن. سخت ترین و بزرگترین اشتباه ممکن را با خرید بک لینک مرتکب خواهید شد.

روش های خرید بک لینک از سایت های مختلف

روش های مختلفی برای دریافت بک لینک جهت تاثیر روی سئو سایت وجود دارد. اکثر سایت های فروش بک لینک به دلیل اینها مکان لینک ها ثابت هستند توسط گوگل شناسایی می شوند. مثلا همه آنها لینک ها را یا در ستون کناری یا بخش فوتر سایت قرار می دهند. این سایت ها کاملا مضر هستند. هرگز از این سایت ها بک لینک نخرید.

روش دیگری هم وجود دارد به نام رپورتاژ آگهی که جزو بک لینک های طبیعی محسوب می شوند. البته همه رپورتاژها نه برخی از اونها که در سایت های معتبری قرار داده می شوند.

رپورتاژ آگهی چیست؟

برخی سایت ها وجود دارند که در برابر گرفتن هزینه یک مقاله داخل سایت خود منتشر می کنند که چند لینک داخل آن مقاله به سایت شما داده می شود. مقاله هم توسط مشتری باید نوشته شود. هیچ تفاوتی هم نداد در رابطه با چه موضوعی نوشته شود، اما اکثرا موضوع مقاله درباره زمینه کاری سایتی که رپورتاژ خریداری می کند می باشد. یک نکته مهم درباره رپورتاژ این است که رپورتاژ دائمی می باشد و هرگز از سایت مورد نظر حذف نمی شود. یکی از معایب بزرگ خرید رپورتاژ آگهی گرفتن بک لینک از طریق رپورتاژ آگهی هزینه بالای آن می باشد.

وبسایت های زیادی خدمات رپورتاژ اگهی دارند. بخصوص سایت های خبری بزرگ که هزینه خرید رپورتاژ از این سایت ها بسیار هم گران می باشد. سایت هایی که برای قرار دادن رپورتاژ آگهی انتخاب می کنید باید بر اساس استاندارد های سئو بررسی شوند که مشکلی برای سایت شما ایجاد نکنند.

امروزه سئوکاران بزرگ از این روش برای لینک سازی خارجی و گرفتن بک لینک برای سایت خود و مشتریان خودشان استفاده می کنند. باید توجه داشته باشید به دلیل اینکه لینک ها از داخل یک مقاله به سایت شما داده می شود گوگل این لینک ها را طبیعی میداند و فکر می کند که سایت شما حتما اطلاعات مفیدی دارد که یک سایت بزرگ به آن لینک داده است. به همین دلیل تاثیر آن روی سئو سایت بسیار زیاد می باشد.

گوگل چگونه متوجه خرید بک لینک می شود؟

همه ما به خوبی میدونیم که گوگل این روز ها بسیار پیشرفته و هوشمند شده. حتی روز به روز هوشمندانه تر هم میشه. فهمیدن موضوع خرید بک لینک برای افزایش رتبه و تاثیر روی سئو سایت کاری بسیار آسان است. البته بعضی مواقع هم دچار اشتباه میشه ولی بعدا دوباره متوجه میشه.

بعضی از روش های خرید بک لینک بسیار ساده هستن که اکثر سایت ها دچار این اشتباه می شوند. من در زیر لیستی از این نوع بک لینک ها رو برای شما لیست کردم. البته سعی شده مواردی که بیشتر مورد استفاده قرار میگیره نام برده بشه.

بک لینک متنی در سایدبار یا ستون کناری

متاسفانه همه سایت هایی که در خدمات فروش بک لینک ارائه می کنند این مورد را اصلا رعایت نکردن. شما اگر به همه این سایت ها سر بزنید خواهید دید که لینک مشتریان خود را به صورت متنی در ستون کاری سایت قرار داده اند. از آنجایی که همه سایت های ارائه دهنده بک لینک و تبلیغات به این شکل هستند گوگل به راحتی متوجه فروش لینک توسط آنها می باشد.

روش دیگری که سبب می شود گوگل به این موضوع پی ببرد تعداد زیاد لینک ها می باشد. مثلا ما میبینیم که این سایت ها تا ۵۰ لینک را در ستون کناری خود قرار می دهند. هر ماه یا هر چند ماه یکبار هم لینک ها تغییر می کنند. پس کاملا داستان برای گوگل مشخص هست. این نوع لینک ها را اگر بخرید ضربه بزرگی به سایت خود وارد کرده اید.

بک لینک متنی در فوتر

نوع دیگری از افراد هستند که اقدام به خرید بک لینک از فوتر سایت می کنند. همانند سایدبار برخی سایت ها کلیه لینک ها را در بخش فوتر سایت میچینند. تصور کنید وقتی ۵۰ لینک خارجی در بخش فوتر باشد، آن هم چند وقت یبار لینک ها تغییر کنند. فهمیدن این قضیه برای موتور جستجوی قدرتمندی مثل گوگل اصلا کاری ندارد. به همین دلیل یکی از روش های اشتباه در خرید لینک بیلدینگ مربوط به این نوع لینک ها می شود.

بک لینک بنر در سایت بار ، هدر و ثابت

نوع دیگر از تبلیغات وجود دارند که با نام تبلیغات بنری شناخته می شوند. این نوع تبلیغات خطر کمتری نسبت به تبلیغات متنی دارد. اما باید حواستان باشد که کوچکترین اشتباه در این روش بک لینک گیری و تبلیغات می تواند خطرساز هم باشد.

سایت هایی که خدمات تبلیغات بنری ارائه می دهند اکثر گوشه کناره های سایت را پر از تبلیغات با سایز های مشخص کرده اند. مثلا در ستون کناری بنرهای ۱۲۰*۱۲۰ یا ۲۴۰*۲۴۰ قرار می دهند. یک سری سایز بنرهای تبلیغاتی واقعا نشان دهنده تبلیغاتی بودن آنها می باشد.

از آنجایی که این سایت ها برای کسب درآمد بیشتر از این طریق اقدام به قرار دادن تعداد زیادی بنر داخل سایت خود می کنند. وقتی تعداد لینک های خروجی زیاد می شود، گوگل به این سایت شک می کند. از طرفی به دلیل اینکه هر ماه تعداد زیادی از این بنرها تعویض می شوند سبب زوم گوگل روی این سایت شده. با متوجه شدن این قضیه سایتی که از آن لینک متنی یا بنر خریداری کرده اید، از جانب گوگل اسپم شناخته خواهد شد. و در این صورت برای شما علاوه بر اینکه مفید نخواهد بود بلکه به سایتتان آسیب هم میزند.

بک لینک از سایت های روی یک سرور

یکی دیگر روش های تشخیص خرید بک لینک توسط گوگل مربوط به IP سایت های لینک دهنده می باشد. اکثر سایت هایی که بک لینک می فروشن یک سرور تهیه کرده و همه سایت ها را روی یک سرور قرار می دهند. با این کار آی پی همه سایت ها یکی خواهد بود. بنابراین وقتی شما از کل سایت های روی یک سرور بک لینک بگیرید برای سایت خودتون، گوگل متوجه میشه شما بک لینک خریداری کرده اید.

پس حواستون باشه که با انجام این کارهای اشتباه به کسب و کار اینترنتی خودتون اطمه نزنید.

داستان خرید بک لینک یا لینک سازی چیست ؟

موضوع دیگری که در این رابطه وجود دارد و اکثر افراد را به شک و تردید می اندازد مربوط به موضوع خرید بک لینک یا لینک سازی می باشد. اکثر سئوکارها یا کسانی که با خرید بک لینک موافق نیستند می گویند نباید بک لینک بخرید باید بک لینک بسازی یا به اصلا لینک سازی کنید. منظور این دسته از افراد چیست ؟ خب منظور اینها همان قرار دادن لینک در سایت های دیگر می باشد تا بتوانیم برای سایت خود لینک خارجی دریافت کنیم. اما با کمی تفاوت که این تفاوت بسیار مهم و حیاطی هست.

لینک سازی یعنی شما خودتان به صورت دستی برای سایت خودتان بک لینک بگیرید. مثلا داخل یک انجمن عضو شده و در آنجا داخل صفحه پروفایل خود و در امضای انجمن لینک سایتتان را قرار دهید. فرضا می توانید داخل سایت About.me برای خود یک حساب کاربری ایجاد کرده و به سایتتان لینک دهید. روش های زیادی وجود دارند. فرضا شبکه های اجتماعی که امکان قرار دادن لینک را دارند. حتی برخی مواقع می توانید از طریق ارسال نظر داخل سایت سایت ها برای خودتان بک لینک طبیعی دریافت کنید.

دریافت بک لینک از سایت های معتبر با رنک بالا

مورد مهم دیگر در رابطه با لینک سازی مربوط به سایت های معتبر با رنک بالا می باشد. در این روش علاوه بر اینکه بک لینک ها طبیعی به نظر می رسند، بلکه شما خودتان می توانید فقط سایت هایی که معتبر هستند از آنها لینک دریافت کنید. در این صورت باثیر بک لینک روی سایت شما بسیار زیاذ خواهد شد. اما تصور نکنید می توانید همین حالا برید و کلی لینک طبیعی برای سایت خود جمع کنید. اگر لینک سازی شما بدون برنامه و تعداد زیاد باشد در کمترین زمان ممکن گوگل متوجه لینک سازی و گرفتن بک لینک برای افزایش رتبه سایت توسط شما خواهد شد. در نتیجه سبب جریمه شدن سایت خود می شوید.

نتیجه گیری از گرفتن بک لینک

خرید بک لینک و تاثیر آن روی سئو سایت را با هم مورد بررسی قرار دادیم. فهمیدیم که لینک ها می توانند مفید یا مضر باشند. اما در اکثر مواقع مضر بوده و به سایت آسیب میزنند. با موضوع لینک سازی به جای خرید بک لینک آشنا شدیم. متوجه شدیم که اگر خودمان از دیگر سایت ها به صورت دستی لینک دریافت کنیم برای گوگل طبیعی تر می باشد. اما با این وجود ممکن است با زیاده روی و عدم رعایت اصول لینک سازی سبب جریمه سایت خود شوید.

هرگز بدون آشنایی با موضوعات خرید بک لینک و حتی لینک سازی اقدام به انجام اینکار نکنید. این موضوع به قدری حساس می باشند که آینده کسب و کار شما به آن بستگی دارد. بهتر است قبل از انجام هر کاری در صورت عدم آشنایی از یک متخصص سئو یا شخصی که به این موضوع تسلط کافی دارد مشاوره بگیرید.

Summary
Parswebmaster team
Article Name
Parswebmaster team
Description
سئو لینک هایی که از یک سایت دیگر به سایت ما داده می شود را به اصلاح بک لینک یا لینک سازی خارجی|خرید بک لینک سئو
Author
Publisher Name
ParsWebMaster
Publisher Logo
ParsWebMaster

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی